De winkels SPAR Hofstade, AD Delhaize Arend, AD Delhaize Ter Linden en Proxy Delhaize Nieuwerkerken zetten als één van de eerste ketens in Vlaanderen gezamenlijk een promotiecampagne op waarbij circa 175-250 stickerplaatjes verzameld konden worden, die samen een prachtige reportage vormden van de geschiedenis van Aalst en deelgemeenten. De beelden of stickerplaatjes werden gratis verstrekt in een periode van 8 weken bij het boodschappen doen en konden ingeplakt worden in een verzamelalbum dat door de winkelgroep gratis ter beschikking werd gesteld aan de spaarders. Deze actie werd ontwikkeld samen met het bedrijf Tomorrow, dat het drukken van de stickers, het verzamelalbum, het promotiemateriaal en de public relations verzorgde. Voor het aanleveren van de beelden werd gekeken naar het stadsarchief van Aalst dat via zijn erfgoedplatform www.madeinaalst.be meer dan 19.000 erfgoedafbeeldingen beheert. De geselecteerde beelden werden voorzien van de nodige historische context en dit vanuit het archief in samenwerking met de geschiedkundige kring het Land van Aalst. Wie nog niet alle stickers heeft kunnen bemachtigen kan dit alsnog doen tijdens de ruilbeurs die zal doorgaan op 01.12.2023 tussen 15 en 19 uur in de foyer van het cultureel centrum De Werf in de Molenstraat 51 te Aalst. |
Actualiteit
‘Het Land van Aalst’ jaargang 76/2024 opent met een verrassend nummer 1
Het nummer begint met een eerder klassiek artikel van Dirk Van de Perre, het eerste deel van een serie van drie over De site van het Ninoofse gasthuis/hospitaal (p. 1-15). Dit deel handelt over ‘Het oude gasthuiscomplex onder Read more…